نسخه چاپي
1397/10/11 :: ٠٩:٢٢ 

فتنه‌گران فتنه زده، همراهان ناهمراه

یوم الله ۹ دی باید همه ساله گرامی داشته شود و در آن از عبرت های گذشته برای نسل هایی که آن روزها را ندیده اند مستند سخن گفته شود.

فتنه‌گران فتنه زده، همراهان ناهمراه

 

یوم الله ۹ دی باید همه ساله گرامی داشته شود و در آن از عبرت های گذشته برای نسل هایی که آن روزها را ندیده اند مستند سخن گفته شود، تاریخ فقط قصه هایی برای خواندن نیست بلکه عبرت هایی برای آموختن و چراغ راه حیات شخصی و اجتماعی و ملی ساختن است.

متن این یادداشت در ادامه آمده است:

« هر نهضت بزرگ اجتماعی عناصر مهمی دارد از جمله؛

۱ - خاستگاه فکری و اعتقادی که اهداف و آرمان های نهضت مبتنی بر آن شکل می گیرد.

۲ - رهبری و پرچمدار که شخصیت و مدیریت او در کم و کیف، برنامه ریزی برای پیشبرد هوشمندانه حرکت و نیز مقابله با موانع طبیعی و غیرطبیعی نهضت و انقلاب بسیار اساسی است.

۳ - همراهان و همسفران رهبری نهضت از میان عموم مردم ، جریان های تشکل یافته و شخصیت های اثرگذار که باز هم کم و زیاد و نوع همراهی هر کدام و نیت آنان در این همسفری سرنوشت ساز است.

انقلاب اسلامی ملت ایران از جمله حرکت های بزرگ اجتماعی تاریخ بشری است که در عمر چهل ساله خود شاید به قدر ۴۰۰ سال حوادث تلخ و شیرین و فراز و فرودها و نیز ریزش و رویش ها را تجربه کرده است. به موازات همراهی همدلانه انبوه مردمی با این انقلاب که به تعبیر امام راحل (ره) در اندازه خوبی و وفاداری شان فقط اصحاب منجب بدر و اصحاب سراسر خیر عاشورا در صدر اسلام را باید استثنا کرد، دیگرانی در این امواج مردمی قاطی شده اند که نیت های متفاوت از آرمان های انقلاب اسلامی داشته اند. برخی در پی نام و نان بوده اند.

گروهی با مشرب فکری شریک دزد و رفیق قافله بودن پای در این سفر نهاده اند .برخی از خواص در طی مسیر نفس بریدند و سرد شدند همان که علی (ع) گفته بود: از آن بر شما می‌ترسم که پس از شور انقلابی دچار فترت و سردی شوید." و انی لاخشی علیکم ان تکونوا فی فترة " ( نهج البلاغه خ ۱۷۸ ) بار این جماعت از آنجایی سنگین تر می شود که به دلیل اعتماد گذشته و وجهه ای که از خود بروز داده اند احیانا گروه هایی را نیز برای ترک قطار انقلاب با خویش هم سرنوشت می سازند.

اما در این میان خطر اصلی از آن کسانی است که از روز اول برای ضربه زدن و به بن بست کشاندن حرکت انقلاب ، ایجاد فتنه و اضطراب در اراده ملی و خبر چینی برای اغیار و بیگانگان و دشمنان مردم و کشور تظاهر به همراهی با قافله انقلاب و قافله سالار آن نموده اند.

وصف حال این گروه را قرآن کریم چه زیبا می فرماید که " (لَوْ خَرَجُوا فِیکُمْ مَا زَادُوکُمْ إِلَّا خَبَالًا وَلَأَوْضَعُوا خِلَالَکُمْ یَبْغُونَکُمُ الْفِتْنَةَ وَفِیکُمْ سَمَّاعُونَ لَهُمْ ۗ وَاللَّهُ عَلِیمٌ بِالظَّالِمِینَ) التوبة 47 همراهی آنان با شما برای ایجاد فتنه ، به پا کردن آشوب و اضراب در دل ها ، ایجاد فساد و خبرچینی به نفع کفار می باشد . در آیه بعد می گوید اینان کسانی نیستند که اول سالم بوده اند نیت خیر داشته اند و بعدها احیانا منحرف شده اند بلکه از ابتدا و با سبق تصمیم برای فتنه گری در کنار شما قرار گرفته اند . " (لَقَدِ ابْتَغَوُا الْفِتْنَةَ مِنْ قَبْلُ وَقَلَّبُوا لَکَ الْأُمُورَ حَتَّىٰ جَاءَ الْحَقُّ وَظَهَرَ أَمْرُ اللَّهِ وَهُمْ کَارِهُونَ) التوبة 48 .

ویژگی مهم آنان در بیان قرآن که بسیار خطرناک است در عبارت " قلبوا لک الامور " نهفته است . یعنی همه سعی شان آن است که شما را دچار اشتباه محاسباتی کنند. بسیار مناسب است که برای تبیین بر روی این کلید واژه ( اشتباه محاسباتی ) که بارها مورد هشدار رهبری معظم قدری تامل کنیم و حوادثی از انقلاب اسلامی را از خاطر بگذرانیم .

- در بحبوحه انقلاب برخی می‌گفتند آقا مگر با دست خالی می شود در برابر پنجمین قدرت نظامی دنیا ایستاد ؟! مقابله مشت و درفش چه معنایی دارد ؟! اما پیر دنیا دیده انقلاب با تاسی به قیام حسین بن علی فرمودند " خون بر شمشیر پیروز است . البته که معمار انقلاب دانش آموخته مکتب قرآنی بود که در وصف مومنان می گوید "(الَّذِینَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِیمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ) آل عمران 173 وقتی به آنان خبر دادند که جماعت های بی شماری برای جنگ با شما مهیا شده اند اراده و ایمانشان شعله ورتر شد و گفتند خداوند ما را بس است.

یک اشتباه محاسباتی آن روز اتفاق می افتاد که در جنگ صدام و قوای فرامنطقه ای بر سر کویت عده ای بر آن بودند که امروز صدام خالد بن ولید زمان است و باید با او در این نبرد هم پیمان شد ! اما دیده بان بیدار انقلاب در تله این اشتباه محاسباتی گرفتار نشد. مثال دیگر این خطای محاسباتی وقتی بود که در پی حوادث سرتاسر ابهام آمیز بلکه جعلی ۱۱ سپتامبر و اشغال افغانستان و عراق توسط شیطان بزرگ و همپیمانانش در عهد بوش پسر دل های برخی از تصمیم سازان و تصمیم گیران لرزید و قاطعانه بر این باور بودند که عنقریب نوبت ماست و با همین حساب حرف تنش زدایی و گفتگو به میان آوردند و به عبارتی نسخه دست برداشتن از شعارها و اهداف انقلابی را پیچیدند و شرب جام زهر رابطه تسلیم گونه با امریکا دادند اما سکاندار این کشتی پر آرامش در میان امواج زیر بار این تصمیم غیر ایمانی و ناشی از سست ارادگی نرفت . او با صراحت فرمود : " اگر هم این بار عاشورایی اتفاق بیفتد مطمئن باشید که کشته میدانش جانب حسین بن علی ع نخواهد بود.

بزرگترین غائله براندازانه فتنه گران متظاهر به یاری و همراهی انقلاب و امام ره در فتنه ۱۳۸۸ تجلی یافت . آن روز که با اسم رمز تقلب انتخاباتی بر آن شدند که در این مرز و بوم نه تاک ماند و نه تاک نشان . در این فتنه پیچیده که آدمی به صدق تعبیر قرآن مبنی بر (.. وَالْفِتْنَةُ أَکْبَرُ مِنَ الْقَتْلِ ..)البقرة 217 پی می برد . چون قتل فیزیکی با همه زشتی و شناعت می تواند یک بار باشد اما فتنه قتلی جاری و مستمر است . فتنه علاوه بر جان ایمان و اعتقاد افراد را نیز ذبح می کند . فتنه مفاسد بزرگ امنیتی ، اجتماعی ، فرهنگی و خسارات فراوان اقتصادی ایجاد می کند. فتنه باعث شکل گیری گسست غیر قابل جبران عاطفی و روانی در میان مردم حتی خانواده ها می شود.

فتنه دشمنان قسم خورده ملت را برای شکستن عزت آن و لگد مال کردن حرمت و نابودی ارزش های فرهنگی و تمدنی اش به طمع می اندازد . فتنه چرخ پیشرفت یک جامعه به هم پیوسته و همدل را متوقف و بلکه به عقب می راند. اگر قتل را کشتن انسان یا انسان هایی بدانیم باید اذعان کرد که فتنه انگیزی فراتر از نسل کشی و جنایت علیه بشریت ، قتل فجیع اصل انسانیت ، ایمان و دینداری است. و این همه جرم هایی است که وزر و وبال آن بر گرده سران خارجی و داخلی فتنه سوار است و به ناچار امروز در دنیا یا فردا در آخرت باید حساب کشی شوند.

اشتباه محاسباتی فتنه جویان ۸۸ آن بود که به زعم باطل خویش فکر می کردند با افزایش فشار و کشاندن بخشی از مردم به کف خیابان ( که اکثریت همانان نیز به صداقت آنان خوشبین بودند و الا در پشتیبانی از نظام و منافع ملی تردیدی نداشتند .) با چاشنی خشونت بر تحمیل خواسته های غیر قانونی خود قادر خواهند بود. و دریغا که به رغم به رخ کشیدن مقام جانبازی خویش برای استمرار اصل حاکمیت مرضی حضرت حجت عج با عبارت " جسم ناقصی دارم.. " آن غره شدگان بازهم نفهمیدند که آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت و دستیابی به خواهش های نامشروع ناشدنی است.

آنان بر این طبل خودخواهی و تکبر کوبیدند و با پشتوانه همه جانبه و تحریک و آتش تهیه دشمنان خارجی و بدخواه و گروه های ضد انقلاب و تباهی طلب ۸ ماه تمام کوی و برزن را میدان تاخت و تاز مستانه نمودند اما آخر الامر پتک حضور میلیونی و رستاخیزگونه ملت در ۹ دی در حالی به گوشه رینگشان برد که همه داشته های آبرویی خویش را نیز در قمار قدرت طلبی برباد داده بودند.

البته یوم الله ۹ دی که به فرموده رهبری معظم در تاریخ ماندنی شد باید همه ساله گرامی داشته شود و در آن از عبرت های گذشته برای نسل هایی که آن روزها را ندیده اند مستند سخن گفته شود. آری تاریخ فقط قصه های برای خواندن نیست بلکه عبرت هایی برای آموختن و چراغ راه حیات شخصی و اجتماعی و ملی ساختن است.

اگر برخی از ۹ دی‌های مکرر انقلاب اسلامی عبرت گرفته بودند امروز شاهد معاهده سست و مغبون ساز یک ملت به نام برجام نبودیم. - البته مکرر در مکرر یادآور می شویم که ما با اصل مذاکره بر اساس عزت حکمت مصلحت نه تنها مشکل نداریم که داعی آن نیز هستیم - اما شیوه و سیاق در پیش گرفته سکانداران و مدعیان این عرصه فرسنگها با آن ایده آل فاصله داشت و دلیل واضح آن هم نتایج فاضح آن است که بر ملتی در شرایطی پیچیده تحمیل شد . و این نیز پر واضح است که با الفاظ بی سندی چون برجام تصمیم تمام نظام است برخی نمی توانند شانه از زیر بار مسوولیت هر دو جهان برهانند. ما به صراحت می گوییم برجام با این سبک و سیاق یک خطای محاسباتی بود که حلقه دوم آن گرفتاری در چنبره ی لفاظی های خوش خط و خال اروپایی هاست.

برخی را که گویا همین دید و بازدید های مذاکراتی با اروپا و برخی دیگر کشور ها برایشان تبدیل به هدف شده است دلسوزانی قبلا یاد آور شده اند که نتیجه این سلوک سست تکرار ماجرای " خر برفت و خر برفت " مولوی در نزد آن درویش است.

نزد صاحب نظران علم سیاست گفته ای مشهور وجود دارد که " انقلاب ها فرزندان خود را می بلعند " اما رفتارهای ناشی از خطای محاسباتی برخی ها تا جایی پیش رفته که می شود گفت در این مقوله هم انقلاب اسلامی مستثناست ؛ انگار فرزندان یا فرزند نمایانی هستند که مدام در پی آنند که انقلاب را ببلعند . در این جا به دو نمونه از جدیدترین تحفه های این طایفه می پردازیم .

۱ - اخیرا گروهی اصحاب لحیه و عمامه و مدعی قرابت به خط امام نشسته اند و بافته اند که این نمی شود که برای گذر از شرایط فعلی ( گذر از نظام اسلامی ) ما هر چه بگوییم و بنویسیم با یک جمله حضرت امام ره که فرموده اند " حفظ نظام از اوجب واجبات " است همه رشته هامان را پنبه کنند . ما باید جواب فقهی پیدا کنیم که آن سخن امام ره موردی بوده است .در شرایطی گفته شده که مردم جمهوری اسلامی را مقبول می دانسته اند و آلترناتیو دیگری از جمله حوادث دی ماه ۹۶ و.. .

بسی عجیب است که در حالی که کدخدای خود خوانده اما بزدل دنیا پس از صرف تریلیون ها دلار دزدانه و شبانه به خاک عراق پا می گذارد و احساس خفت و زبونی وجودش را پر کرده است هنوز عده ای از این موش آبکش شده حساب می برند. قرآن کریم می گوید در حالی که دست برتر دارید ، خدا باشماست و زحماتتان را از نظر دور نمی دارد، ندای آشتی با ظالمان و عهد شکنان سر ندهید.

" (فَلَا تَهِنُوا وَتَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَاللَّهُ مَعَکُمْ وَلَنْ یَتِرَکُمْ أَعْمَالَکُمْ) محمد 35 . صرف نظر از کج فهمی توام با نبود سوء سریره در عده ای گویا برخی ها واقعا مصداق کریمه قرآنی اند که از استیلای حق و حاکمیت امر الهی که اشتباه محاسباتی آنان را نیز برملا می کند بسیار ناراحتند . " (لَقَدِ ابْتَغَوُا الْفِتْنَةَ مِنْ قَبْلُ وَقَلَّبُوا لَکَ الْأُمُورَ حَتَّىٰ جَاءَ الْحَقُّ وَظَهَرَ أَمْرُ اللَّهِ وَهُمْ کَارِهُونَ)التوبة 48

اما ملت ایران به لطف حق و پشتوانه اندیشه خلاق جوانان و نخبگان خویش و کار و تلاش مضاعف در سایه همدلی و هم آوایی " نظریه مقاومت " را که رهبری فرزانه اش طراحی کرده، نسخه نجات بخش کشور و خنثی کننده تمام توطئه ها در میدان های واقعی حیات ( اقتصادی ، فرهنگی اجتماعی ، علمی و تکنولوژیکی سیاسی، بهداشت و سلامت ، امنیتی و نظامی و..) و نیز در عرصه آنچه که امروزی به عنوان فضای مجازی و سایبری شناخته می شود می دانند. و این نکته را نیز واقفند که حرکت در این مسیر عزت بخش و رسیدن به قله موانع طبیعی و مصنوعی و طراحی شده فراوانی دارد که پی ریزی و اجرای فتنه های متعدد در زمان های مختلف با سوء استفاده از برخی زمینه ها و نقطه ضعف های موجود بخشی از همین ماجراست اما در قبال آن انگیزه ها، اراده و همت ها و در یک جمله داشته ها بسی بیشتر و کارا تر است . امید آن که متولیان و متصدیان امور در قوای مختلف و طایفه موسوم به خواص هم معنای این حقیقت را با جان دریابند تا از قافله امت با جلوداری خضر باز نمانند و مشمول خطابی نشوند که؛

کاروان رفت و تو ماندی و بیابان درپیش
چه کنی ره ز که پرسی کی روی چون باشی .

از آن بدتر آن که مراقب نباشند و چنان عمل کنند که در زمره فتنه گران یا فتنه زدگان و همراهان ناهمراه انقلاب ، نظام و مردم دسته بندی شوند.

اما اینک شرایط فرق کرده، بسیاری مشکلات بعد از چهل سال بروز کرده ، فسادهای زیادی اتفاق افتاده و دیگر مردم مثل گذشته طالب نظام جمهوری اسلامی نیستند و به جایگزین دیگری می اندیشند.

با اندک دقتی پی می بریم که این انقلابیون سرد شده که عمدتا هم همان آتش بیاران فتنه ۷۸ و ۸۸ می باشند دچار خطای بزرگ محاسباتی هستند اگر نگوییم که بر ایشان حرجی نیست چون خواسته یا ناخواسته تنها مشق تکلیف شده از جانب دیگرانی را می نویسند که سال ها نمک گیر کمک های مادی و معنوی و ارائه طریقشان برای رسیدن به قدرت ، ماندن بر آن و حذف دیگران ، بوده اند. این ها هنوز باورشان نمی شود که حضور میلیونی مردم در ایام اللهی چون ۹ دی، روز قدس ، ۲۲ بهمن ،پیاده روی اربعین ، صندوق های انتخاباتی و غیره واقعیت میدانی جامعه ایران است. مردم قطعا از سختی معیشت که بخش عمده آن هم تحمیل خارجی با درخواست فتنه گران و بدخواهان ملت است، ناراحتند.

نسبت به فسادهای اقتصادی و آسیب های اجتماعی ریز و درشت که در شان این مردم و نظام دینی نیست با تمام وجود معترضند اما هرگز ماهیت نظام اسلامی را سرچشمه این ناهنجاری ها نمی دانند. بلکه به خوبی دریافته اند که موریانه های فکری و یاغیان رفتاری که بر خلاف توصیه آن پیر مراد که فرمود نگذارید نا اهلان و نامحرمان بر ملک و ملت مسلط شوند ، بر اریکه تکیه زده اند عامل اصلی این مصائب هستند.مردم بصیر ایران به خوبی می دانند که نفی جمهوری اسلامی یعنی هرج و مرج ، چیرگی نا امنی ،، تکرار سناریوی لیبی ، یمن ، سوریه و آلترناتیو مورد نظر حضرات هم گروهای وطن فروش و سرتاسر خیانتی چون نفاق ، سلطنت طلب و امثال آنهاست.

و از سویی با همه پاراپاگاندای رسانه ای و ظلم تبلیغاتی به انقلاب اسلامی ، مطمئن باشید که در صورت برقراری همه پرسی مورد ادعای معاندان داخلی و خارجی که برگزاری آن هیچ وجه قانونی و منطقی ندارد باز هم جمهوری اسلامی مهر تایید ملت را خواهد گرفت. چه بیچاره اند این عمامه به سرهای مدعی خط امام که تلاش نافرجام فقهی می کنند تا حکم امام ره در وجوب صیانت از حکومت اسلامی را نقض کنند. حکومتی که فردای پیروزی اش در سال ۵۷ شهید سعید علامه محمد باقر صدر فرمود ؛ " لقد تحقق الیوم حلم الانبیاء جمیعا ، امروز با پیروزی انقلاب اسلامی ایران آرزوی همه انبیاء عملی شد.

نمونه هایی از سریال خطاهای محاسباتی در شاخه ی دانشگاهی این جریان وابسته فکری را می شود رصد کرد . آخرین ورژن آن مقاله ای است که یکی از شیرین عقلان همه چیزدان ! پس از بازگشت ۶ ماهه یا یک ساله از سفر مطالعاتی ! ایلات متحده با مضمون گزینه رفتار امریکا با ایران به چاپ رسانده است . او می گوید :
۱ - نسخه رومانی. در رومانی چنین تبلیغ کردند که سیتم سوسیالیستی مشکلی ندارد اما شخص رییس جمهور ، چاوشسکو و همسرش خرابند .با دستگیری آن دو و اعدامشان سیسم حکومتی به کار خود ادامه داد.

۲ - نسخه شوروی : در اتحاد جماهیر شوروی سابق این پروژه از سوی امریکا و غرب پی گیری شد که مشکل افراد نیست لذا افرادی چون گورباچف مشکل اصلی نیستند .مشکل به سیستم برمی گردد پس تلاش کردند سیستم را متلاشی کنند که این گونه شد.

۳ - نسخه چین: چینی ها در سطح مدیران ارشد حزب حاکم به خوبی دریافتند که دلیلی ندارد به طور ظاهری با مائو در بیفتند . آنان اختلافات خود را برای مردم علنی نکردند . تصاویر مائو را هم حفظ کردند اما در واقع راه خود را رفتند.

نویسنده این مقاله تلویحا بلکه با صراحت پیشنهاد می‌کند ما باید نام و یاد و عکس امام ره و ارزش های مربوط به انقلاب را به طور اسمی و ظاهری حفظ کنیم اما عملا در بحث مبارزه با استکبار، سیاست‌های داخلی و منطقه ای و رابطه با امریکا و ..تغییر مسیر دهیم. او به نوعی هشدار می دهد که اگر این کار را نکنیم گرفتار سناریوهای دیگر می شویم.

اشتباه در محاسبه این طیف فکری در همین نکته نهفته است . او و امثال او نظام را به سان جنگاوری اسیر در دست دشمن فرض کرده اند که قتلش حتمی است اما تنها لطف فرمانده لشکر پیروز آن است که گفته نوع مردن را خود انتخاب کن! اما واقعیت میدان چیز دیگری است. سال ها پیش حکیم فرزانه انقلاب این حقیقت را روشن کرد که اولا با توجه اقتدار مادی و معنوی ملت ایران دشمن هرگز خیال خام درگیری سخت با این کشور را در سر نمی پروراند و با فرض ارتکاب چنان حماقتی اگر هم عاشورایی تکرار شود مغلوب معرکه و کشته میدانش جانب حسین بن علی (ع) و طرف حق نخواهد بود.

علائم اثبات این واقعیت را می شود در رشته تسبیح کرد و به نیت ذکر شمرد - جنگ ۳۳ روزه لبنان ، جنگ ۲۲ روز ، ۸ روزه و ۲ روزه غزه ، نبردهای ۸ ساله سوریه ، معرکه پرآوازه هزیمت داعش در عراق ، جنگ ایمانی انصار الله با ائتلاف طاغوتی و قارونی آل سعود در یمن ، هماوردی عرصه اطلاعات و امنیت در شرق و غرب کشور ، منکوبی توطئه ایجاد شورش اجتماعی و فتنه‌های داخلی»

قاسم جعفری


خروج




درباره شورا

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 و استقرار جمهوری اسلامی ایران، موضوع مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف به عنوان نماد و تبلور عینی جمهوریت مورد توجه ویژه حضرت امام خمینی(ره) و سایر مسئولان کشور قرار گرفت.   ادامه...

 

سروش ايتا اينستاگرام آپارات ايميل

آمار بازدید

  • بازديدکنندگان آنلاين : 11

  • بازديد کنندگان اين صفحه : 444715

  • بازديدکنندگان امروز : 1385

  • کل بازديدکنندگان : 873433

پیوندها