1397/05/09 :: ١٢:٥٩

زنگ تلاش تلویزیون برای نمایش ۴۰ سال دستاورد انقلاب اسلامی

علی دارابی معاون امور استان‌های صداوسیما گفت: در این جریان‌سازی رسانه‌ای به بهانه چهل سالگی انقلاب باید واقعیت‌ها را بگوییم و به سوالات جوانان پاسخ دهیم. باید به جوان بگوییم که چرا آنقدر آمریکا منفور است؛ بدانند که آمریکا از روز اول با ترور و تحریم کار را با انقلاب آغاز کرد.

زنگ تلاش تلویزیون برای نمایش ۴۰ سال دستاورد انقلاب اسلامی

انقلاب اسلامی زمانی به پیروزی عزتمندانه‌ای رسید که یک نظام نوپایی بود که بایستی با یک لشکری مملوء از دشمنان داخلی و خارجی که نمی‌خواستند اسلام ناب محمدی جایگاه ویژه‌ای پیدا کند از همان روز نخست طعم شیرینی پیروزی بر طاغوتیان هجمه‌های سنگین نفاق‌افکنی‌هایش را آغاز کرد و تا به امروز هر موفقیت و آموزشی را با دروغ‌پردازی‌هایش زیر سوال برده و حالا در آستانه چهل سالگی نمی‌خواهد فقط بلوای غرور کند بلکه به میان مردم می‌رود، حرف‌هایش را می‌شنود و جامعه را در جریان دستاوردها و موفقیت‌هایش می‌گذارد اما دیرباز جشن‌های 2500 ساله را برای قدرت‌نمایی‌ها و تداوم ددمنشی‌هایشان برگزار می‌کردند تا چشم و چراغ دشمنان و مستکبرین باشند اما امروز رسانه ملی با تمام وجود به میدان آمده تا جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی نمایشی از غیرت و شرافت و عزت ملت ایران به رخ جهانیان کشیده شود.

ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در صداوسیما و با حضور مدیران کل روابط عمومی همه دستگاه‌های اجرایی کشور و رسانه‌ها تشکیل جلسه هم‌اندیشی داد تا این بلندگو صدای وزین‌تر و وسیع‌تری پیدا کند. حتی برای دورنماندن از فضای مجازی، وب سایتی هم تحت عنوان 'پایگاه اطلاع‌رسانی چهل سالگی' راه‌اندازی شد که در پایان این هم‌اندیشی از آن رونمایی به عمل آمد.

محمدحسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی در ابتدای این نشست به ظرفیت‌های رسانه‌ای ناب موجود در میان دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد که این بار صداوسیما را یاری دهید تا بیشتر کار را مردمی دنبال کنیم. یعنی شما مسیر را هموار کنید تا هم درد و دل‌های مردم شنیده شود و هم در این شرایط ویژه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از فرصت جشن 40 سالگی بهره ببریم و هم‌گرایی‌ها را به اوج شکوه صمیمیت رفتار ایرانی- اسلامی برسانیم. فارغ از نگاه جناحی و سیاسی، واقعیت‌ها و حقیقت‌ها را در قالب برنامه‌های تلویزیونی به نسل جوان بگوییم که چقدر برای ایران اسلامی قدم برداشته‌ شده است.

مدیران کل روابط عمومی سازمان‌ها، نهادها و ادارات هم پشت تریبون آمدند و نظرات خودشان را بیان کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به تأکید رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بر نگاه و زبان به روز رسانه ملی در مقابله با هجمه‌های دشمنان که امروز در آستانه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی نیازمند این القائات هستیم.

 مدیرعامل ایسنا که از غفلت عدم تبیین مناسب قدم‌های ارزشمند انقلاب اسلامی که باعث شده امروز دشمنان از تمام حرکت‌ها و سیاستگذاری‌های ایران اسلامی در هراس باشد، گلایه کرد.

مدیرکل روابط عمومی جهادسازندگی نسبت به سیاه‌نمایی رسانه ملی در رابطه با آمار دادن‌های تولیدات و خدمات ارائه شده سازمان‌ها خصوصاً کشاورزی، انتقاد کرد. او از مسئولین مربوطه در صداوسیما خواست تا تلویزیون را در ماجرای جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی در اختیار مردم بگذارند و فراتر از مسئولین قدم بردارند.

برخی دیگر از مدیران کل روابط عمومی سازمان‌ها و اساتید حوزه ارتباطات به این نکته اشاره کردند که ما بایستی ظرفیت و سواد رسانه‌ای مردم را بالا ببریم که آنقدر تحت تأثیر عوام‎فریبی‌های محتوای ماهواره‌ها و شبکه‌های خارجی قرار نگیرند. بدانیم باید هنرمندانه و در عین حال با خلاقیت و نوآوری و بدون اغراق درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی صحبت کنیم تا با نشاط اجتماعی همراه شود.

علی دارابی معاون امور استان‌های صداوسیما به عنوان رئیس بزرگداشت چهل‌سالگی انقلاب اسلامی در رسانه‌ملی برگزیده شد. او با بیان اینکه قدر و سهم رسانه‌ها در ساختن افکار عمومی موثر و بسزاست، تأکید کرد: زبان مردم را بایستی نمایندگی کنیم در عین حال که تلاش‌های مسئولین را به سمع و نظر مخاطب می‌رسانیم. رسانه‌ها هم باید زبان مردم باشند و هم به نقد مشفقانه را با هدف حل مشکلات بپردازد. ما نباید تسویه‌‌حساب‌های سیاسی و سیاه‌نمایی در رسانه داشته باشیم؛ چرا که رسانه خصوصاً تلویزیون ما وظیفه دارد مردم را امیدوار کند.

معاون امور استان‌های صداوسیما با طرح این سوال که از ما می ‌پرسند چه ضرورتی داشت برای چهلمین سال انقلاب اسلامی جشن ویژه‌ای برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: باید به جامعه بگوییم تا بدانند ما نمی‌خواهیم جشن‌های 2500 ساله را تکرار کنیم. طاغوتیان برای تداوم ددمنشی‌هایشان این جشن‌ها را برپا می‌کردند ولی ما هدف‌مان از برپایی این جشن، به رخ کشیدن توانمندی جامعه ایران اسلامی است. جوان ما باید بداند که قدرت فرامرزی جمهوری اسلامی انتهایی ندارد و هراس به دل دشمنان انداخته است. این مفاهیم ارزشمند در یک صورت القای مناسبی خواهد داشت که هنرمندانه و به موقع انجام شود.

وی با بیان اینکه جامعه منتظر واقعیت‌هاست و هزاران سوال بی‌جواب دارد، تأکید کرد: در این جریان‌سازی رسانه‌ای به بهانه چهل سالگی انقلاب باید واقعیت‌ها را بگوییم و به سوالات جوانان پاسخ دهیم. باید به جوان بگوییم که چرا آنقدر آمریکا منفور است؛ بدانند که آمریکا از روز اول با ترور و تحریم کار را با انقلاب آغاز کرد. از طرفی هم این جوان ما احساس غرور کند که با دست خالی هشت سال با عراق تا بن دندان مسلح جنگیدیم و سربلندی از آن ما شد. این‌ آگاهی از خیلی وقت پیش شروع شده اما امروز ملموس‌تر ادامه پیدا می‌کند تا در این بازار نفاق و شبهه و یأس و ناامیدی که دشمنان سعی در وسعت آن دارند و عرصه رقابت رسانه ملی با دنیای مجازی و 295 شبکه فارسی‌زبان جدی است. ما میدان را جدی گرفته‌ایم و 150 شبکه رادیویی و تلویزیونی هم در مقابله با این اندیشه‌های غلط و آلوده، محتوای پاک و صادقانه در اختیار مخاطبین قرار می‌دهد.

دارابی با بیان اینکه 130 مستند کوتاه و بلند از شهدای مدافع حرم تولید شده، تأکید کرد: ما گام‌هایمان را برای جریان‌سازی رسانه‌ای چهل سالگی انقلاب اسلامی استوارتر برداشته‌ایم. به همین خاطر در حال آماده‌سازی مستندی تحت عنوان «کارنامه انقلاب» در هر استان، معرفی مشاهیر و مفاخر انقلاب را در یک مستد دیگر و همچنین 130 مستند کوتاه و بلندی از شهدای مدافع حرم را در هفته دفاع مقدس رونمایی خواهیم کرد. جشن انقلاب همه متعلق به مردم است، چون همین مردم نقش اصلی را در مبارزه‌های انقلاب و حتی در این 40 سال داشته‌اند و ما باید آن‌ها را در برنامه‌ها و مستندهای خود نمایش دهیم.

وی در پایان با اشاره به نمایش چهره‌های مردمی در تلویزیون، افزود: گاهی ایراد گرفته می‌شود که چرا در تلویزیون دائم سلبریتی‌ها را نشان می‌دهند ایراد درستی هم هست پس کمک کنید که در سال حمایت از کالای ایرانی کارآفرینان را نمایش دهیم. ما امروز در یک برهه حساس قرار داریم و بایستی امیدآفرینی وظیفه اول ما باشد. نگذاریم دشمنان در عملیات روانی افکار عمومی را دچار گمراهی و تردید کنند و باید با بصیرت، هوشیاری، همدلی و احساس مسئولیت در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نماد افتخار به گذشته و امید به آینده باشیم.  

انتهای پیام/

 


خروج




درباره شورا

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 و استقرار جمهوری اسلامی ایران، موضوع مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف به عنوان نماد و تبلور عینی جمهوریت مورد توجه ویژه حضرت امام خمینی(ره) و سایر مسئولان کشور قرار گرفت.
... ادامه»

سروش ايتا اينستاگرام آپارات ايميل

آمار بازدید

  • بازديدکنندگان آنلاين : 11

  • بازديد کنندگان اين صفحه : 197800

  • بازديدکنندگان امروز : 596

  • کل بازديدکنندگان : 479390

پیوندها